Konum Tabanlı Bir Coğrafya Oyunu: Yer-KutuKeşfet (Instructional Geocaching)
Özet
Bu çalışmada henüz eğitim ortamlarında pek tanınmayan Yer-Kutu-Keşfet (Instructional Geocaching) oyunu tanıtılmış ve eğitim potansiyelleri ortaya konulmuştur. Alanyazında çoğunlukla konum tabanlı bir coğrafya oyunu olarak nitelendirilen Yer-Kutu-Keşfet (YKK), dünyada rekreasyonel amaçlı olarak yürütülen ve GPS teknolojisi kullanan Geocaching’in eğitim amaçlı kullanımıdır. Coğrafya başta olmak üzere hemen her disiplinde uygulanabilme imkânı olmasına karşın, YKK’nın öğrenmeye olan etkileri konusunda yeterli örnek ve akademik çalışma mevcut değildir. Bu nedenle oyunun ilgili olduğu öğrenme kuramları ve çalışmalar değerlendirilmiş ve ardından eğitimcilere yönelik önerilerde bulunulmuştur. In this study, the Instructional Geocaching game, which is not well known in educational environments, has been introduced and revealed the educational potentials of it. Instructional Geocaching, which is mostly described as a location-based geography game, is the educational use of Geocaching, which is used for recreational purposes and uses GPS technology in the world. Although it is possible to apply it in almost every discipline especially in Geography, there is not enough sample and academic study on the effects of Instructional Geocaching on learning. For this reason, learning theories and studies about the game were evaluated and then suggestions were made for the educators.
Kaynak
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler DergisiCilt
20Sayı
Özel SayıBağlantı
https://app.trdizin.gov.tr//makale/TXpJMU1qWTFOUT09https://hdl.handle.net/20.500.12809/7599