dc.contributor.author | Ertuğrul, Gökçen | |
dc.date.accessioned | 2020-11-20T17:33:03Z | |
dc.date.available | 2020-11-20T17:33:03Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.issn | 2148-7219 | |
dc.identifier.issn | 2458-9209 | |
dc.identifier.uri | https://app.trdizin.gov.tr//makale/TWpnek56QTBOQT09 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12809/7864 | |
dc.description.abstract | Bu makale, teknoloji, sanat ve toplumsal durumlar arasındaki ilişkiyi sorunsallaştırarak, dijital kapitalist koşullarda yeni sanatsal mevzilerin ortaya çıkmakta olduğu yolları incelemeyi amaçlamaktadır. Postfordist kontrol toplumu, dijital teknolojilerle işlemektedir ve bu, kod etrafında eklemlenen bio-iktidar mekanizmaları üretmiştir. Toplumsal ilişkilerin ağ yapısı içerisinde örgütlendiği dijital kültür koşullarında, üretim tarzı ve sanat arasındaki kökensel bağın dijital dolayımıyla yeni tezahürlerinin soruşturulması, failliğin yeni biçimlerinin anlaşılması açısından önemlidir. Bu çalışma, teknolojiyle, sistemin normundan sapan, sanatsal ilişkilenme biçimlerine odaklanarak estetik ve politika arasındaki ilişkinin nasıl eklemlendiğini incelemeyi amaçlamaktadır. Bu, aynı zamanda, yeni toplumsal koşullarda belirmekte olan yeni direniş pratiklerini kavramaya çalışmak anlamına da gelmektedir. | en_US |
dc.description.abstract | This article, by problematising the relationship between technology, art and the social conditions, aims to examine the ways through which new artistic positions are emerging within digital capitalist conditions. The postfordist society of control works with digital technologies and this has produced mechanisms of bio-power which are articulated around the code. Under the conditions of digital culture in which social relations are organised around the network structure, an examination of the manifestations of the connection between mode of production and art through the digital is important for understanding the new modes of agency. This study, by focusing on the artistic modes of relating with technology that deviate from the norm of the system, aims to scrutinize how the relation between aesthetics and politics is articulated under digital conditions. This also amounts to an understanding of the new practices of resistance emerging under the new social conditions. | en_US |
dc.item-language.iso | tur | en_US |
dc.item-rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | İletişim | en_US |
dc.title | Teknoloji ve Politikanın Kesişimselliğinde Yeni Mecra Sanatı ve Toplumsal Durum | en_US |
dc.item-title.alternative | New Media Art at the Intersection between Technology and Politics and the Social Conditions | en_US |
dc.item-type | article | en_US |
dc.contributor.department | MÜ | en_US |
dc.contributor.departmentTemp | Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Edebiyat Fakültesi | en_US |
dc.identifier.volume | 3 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 7 | en_US |
dc.identifier.endpage | 30 | en_US |
dc.relation.journal | Ankara Üniversitesi İLEF Dergisi | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Eleman | en_US |